...a přestože to už skoro vypadalo, že nic nestihneme, zase máme s MaPou příspěvek. Původně jsme plánovali už od jara, že uděláme něco většího, ale jak se blížil termín, uskromňovaly se i naše plány a nakonec jsme za posledních 20 srpnových dní usmolili variaci na známé téma. Nechci zatím nic prozrazovat, ale můžu říct, že MaPa měl docela dobrý nápad, jak pozměnit jednu klasickou hru a vlastně tak trochu převrátil způsob, jakým se hraje.
Na své si přijdou fandové spousty barev, neboť jako ob
Mám tu jeden rest starý už asi 3 měsíce - pár týdnů po konání Výjezdního zasedání Atari klubu, které se konalo v říjnu loňského roku, jsem se Fandalovi zmínil, že mám nějaké fotky, a on navrhl, abych je hodil do svého blogu. To mi přišlo jako dobrý nápad, jenže znáte mě - než přejdu od myšlenky k činu, někdy to chvíli trvá. Každopádně jsem se k tomu konečně dokopal a tady jsou fotky:
Co říci k samotné akci? Byla to moje první účast na tomto po
Včera přesně ve 22:38 jsem odeslal náš příspěvek do soutěže. Během dne jsme ladili poslední featurky a chybky, testovali na reálném hardwaru, až jsme konečně mohli říct, že práce je hotová. A to mimo jiné znamená, že se vám můžeme pochlubit výsledkem už bez nějakého trapného rozmazávání.
Cílem hry je dostat kuličku na koncovou dlaždici tím, že vyměňujeme různé dlaždice a vytváříme tak cestu levelem. Dlaždice, na které kulička skočí, obvykle zmizí (na jeden typ dlaždice lze skočit d
Konečně máme název (vymyslel ho miker), takže jsem mohl navrhnout title screen, vypadá takhle:
Hra už je jinak téměř hotova, právě jsem domaloval obrazovku s gratulací po ukončení hry. Tu vám ale ukazovat nebudu, ani rozmazanou :-)
Zato vám můžu ukázat o něco ostřejší ingame screen (gaussian blur jsem místo 4 nastavil na 3
Hesla už pěkně fungují včetně checksumu, takže si nemůžete jen tak vycucat z prstu skóre a level, ve kterém chcete začít.
Teď radím MaPovi, jak
Náš nový projekt je opět konverze, jak už jsem psal minule, a myslím, že to bude docela zábavná hra, přinejmenším pro ty, kteří mají rádi logické akce. S grafikou jsem si docela vyhrál, tentokrát jsem se odhodlal dokonce i k animacím, takže během hry se všechno pěkně hýbe, rotuje, poblikává a poskakuje. Snažil jsem se relativně věrně napodobit předlohu. Mikerovi se zase povedla hudba, myslím, že je tak o 200 % lepší než v Ocean Detoxu. Ooze jsme tentokrát nepřizvali, mimojiné i proto, aby nám op
...a my blázni (tj. já a MaPa) jsme se zase pustili do projektu, se kterým chceme soutěžit. Jako loni očekáváme tvrdou kritiku, jak taková kravina mohla uspět (ne že bychom si dělali zálusk na první místo, ale tak tomu nebylo ani v minulém ročníku).
Tentokrát půjde o logickou akci, konverzi jedné hry, kterou znám z PC a která má kořeny tuším někde na Amize. Přestože jsem prakticky vůbec neměl čas na tom pořádně máknout, teď se zdá, že celkem úspěšně finišujeme a deadline 31.srpna snad i stihnem
Tak nám zase skončilo hlasování Kaz Compo 2010 a hádejte - opět jsme uspěli. Ocean Detox druhý, Diamondz čtvrté, Robix šestý, Milk Nuts jedenáctí, h3x0r Deluxe dvanáctý, což vše považuji v konkurenci skoro 50 her za velmi slušné výsledky. Ne že by na tom záleželo, protože ceny se neudělují, ale potěší to a člověk má hned motivaci pustit se do něčeho dalšího.
Dovolte mi tedy sem umístit logo našeho nejlepšího ocenění, protože nikam jinam se tak nějak nehodí.
Momentálně se nejvíc věnuj
Vím, že moje příspěvky ani nestíháte číst, jak se tu kupí jeden za druhým, ale když mám nápad, tak něco napíšu. Tedy vlastně ani nápad nemám, ale zase jsem dneska s Fandalem mluvil o blogování a vzpomněl jsem si, že jsem sem už pár dní nic nenapsal. Možná to budou i týdny.
Dovolte mi tedy vás poinformovat o současných projektech, začnu ale malým ohlédnutím za minulým rokem.
Začalo to v březnu povedeným intrem pro Forever, i když první místo bylo samozřejmě rezervované, já ale o věčnou slávu
No fakt už je to rok a půl, co jsem "zapomněl" přidávat příspěvky do blogu. Samozřejmě se stydím a za odměnu pro trpělivé sem (doufám) opět postupem času něco přidám. Mohl bych informovat třeba o svých probíhajících projektech, a začnu tím nejčerstvějším.
Jde o intro pro příští Forever (já vím, ještě uteče hodně vody, než bude tato akce aktuální, ale když je nápad, tak je zkrátka třeba ho realizovat), které jako obvykle páchám ve spojení s MaPou. Tedy spíš naopak, MaPa páchá, já vymýšlím. A mus
Hlásím se opět po menší odmlce na svém blogu, kde se toho zas tak moc nedočtete :-)
Vánoce, svátky, Nový rok a podobně jsou za námi a aby bylo co oslavovat, dokončili jsme dnes definitivně práci na hlavní fázi naší hry. To znamená, že může začít fáze druhá, betatesting. Osobně už mám nějaké poznatky, co by bylo potřeba malinko poladit, ale i tak doufám, že chyb nebude moc a že se vám výsledek bude líbit.
No a vzhledem k ukončení mé práce na projektu S**** se už začínám poohlížet, do čeho se pu
Tento týden jsem byl trochu vytíženější, takže jsem Fandalovi nemohl pomoct jinak, než radou nebo ověřením funkčnosti věcí, na kterých pracoval. Zítra mám sice volno, takže snad něco stihnu, ale jak jsem říkal, od víkendu mě čeká dovolená. Rád bych během zítřka dopiloval sfx a přidal dekorativní animaci do hry. Fandal se konečně pustil do hvězdiček, ale z jeho reakcí pořád cítím nedůvěru. Až uvidí, prozře! A tím by snad už celá hra měla být hotová. Takže ji máme jako dárek k Vánocům :-) Vy, uživ
Dnes jsem předělal jeden modul od Radixe (Rasterova oblíbeného hudebníka) pro hall of fame. Měla to být miniznělka na pár set bajtů. Krátká sice je (něco přes 40 sekund, 5 instrumentů), ale protože hraje rychle a je v ní spousta not, zabírá přes 3 kB. Naštěstí ale Fandal dropnul ukládání hi-scores, takže se nám uvolnila nějaká paměť a navíc není potřeba zachovat funkčnost DOSu. Pořád ještě zbývá pár zvukových efektů a jedna animace do hry. Potřeboval bych to všechno stihnout do pátku, protože pa
Dokončovací práce pokračují a projekt S**** se blíží k cíli. Lituju všechny, kdo si ho zahrají až na jaře, kdy vyjde Flop .
Včera se pilovala Hall of Fame, ještě zbývá dodělat zadávání jména hráče a ukládání scorelistu na disketu. Kromě toho jsem zapomněl zmínit, že jsem předělal některé zvukové efekty, aby více odpovídaly grafice, a jeden (pro zahájení levelu) přibyl. To ale ještě nejspíš není všechno, protože Fandal chce ještě jeden a já nejspíš taky (pro zvuk klávesy při zápisu do Hall of Fa
Fandal si založil svůj blog. A já chci taky! Asi to není zrovna racionální důvod, ale prostě mě baví číst jeho postřehy, a tak doufám, že někoho bude bavit číst ty moje. A abych měl o čem psát, využiju našeho společného herního projektu, který (už snad) dokončujeme.
Jmenuje se S**** a podle našich soukromých dojmů bude co do hratelnosti povedenější než naše společná prvotina Mind Blast (na kterou jsem ovšem po technické stránce samozřejmě hrdý).
Začnu ale historií (viz výpis z ICQ):
18.9.2