frax Posted May 2, 2004 Share Posted May 2, 2004 Finns det några här? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greenious Posted May 3, 2004 Share Posted May 3, 2004 Svenskar? Var? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SwedenLynxer Posted May 16, 2004 Share Posted May 16, 2004 Ja, du var nog den förste svensken här i alla fall. Medlem #90 menar jag.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
liquid_sky Posted May 24, 2004 Share Posted May 24, 2004 Jag själv säga, och fatta saken så till och med mindre. Jag önskning pröva på större. (i am sure my grammar and structure are very bad) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted July 8, 2004 Share Posted July 8, 2004 "Finns det svenskt kaffe på hotellet?" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frax Posted July 9, 2004 Author Share Posted July 9, 2004 Ok, då är vi iaf. 4st. Tror vi kan ränkna bort liquid_sky Rikard från Kumla tror jag hänger här ibland också. 5st alltså, får se om det kommer några fler. 5 är lite för få för att arrangera en träff. /frax Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Han Posted July 9, 2004 Share Posted July 9, 2004 5 faktiskt .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PacMan Posted February 28, 2006 Share Posted February 28, 2006 Å här en sent tillkommen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Han Posted March 5, 2006 Share Posted March 5, 2006 Välkommen ... hehe, coolt att se att det fortfarande finns liv i den här tråden... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moderntimes99 Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 Välkommen ... hehe, coolt att se att det fortfarande finns liv i den här tråden... 1028433[/snapback] Och här finns en till :-) /Moderntimes99 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PacMan Posted March 12, 2006 Share Posted March 12, 2006 Så vad gör alla ? Min Ataribakgrund är att jag köpte min första A800 1982 med 2 st 810 diskdrivar och utvecklade en hel del spel med. På senare dagar så har mitt Atari-intresse blossat upp igen. I takt med att spelkonsoler och datorer blir mer och mer komplexa så blir det tuffare och tuffare att orka med att driva egna pulprojekt. Men på mina Atarihäckar så är det mycket enklare och mycket roligare att skriva små applikationer och spel och göra roliga expansionsenheter etc. Mer info om mig och mina burkar finns i länken i signaturen. Vore kul och höra vad andra håller på med också. /Pacman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Han Posted March 13, 2006 Share Posted March 13, 2006 (edited) Min Atarihistoria började med att jag som liten sparade ihop till en 2600. Och sen i tonåren hade jag en Atari ST. Höll på mycket med grafik, programmerade en del men insåg att det inte var min grej. Roligare att sitta och pilla i Degas... Samlar lite halvhjärtat på 2600 carts, mest för att det är kul, inga planer på att få ihop en komplett samling direkt . Vissa av dom gamla spelen är ju faktiskt fortfarande kul! Edited March 13, 2006 by Han Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moderntimes99 Posted March 15, 2006 Share Posted March 15, 2006 Är egentligen inte "Atarian" i botten, hade en gång i tiden Vic 20, C64, ZX Spectrum, Amiga... men har alltid beundrat programmerare som pressat det mesta ur begränsad hårdvara och när jag så snubblade över Thomas Jentzchs konvertering av Thrust till Atari 2600 insåg jag att både den plattformen och det spelet på ett mycket bra sätt summerade hela 8-bitarseran! Samlar lite löst på 2600-spel (brukar säga en samling enbart bra 2600-spel sällan överstiger 10-20 stycken). Har lekt lite med Paul Slocums Music Kit och även lite med 6502-programmering för 2600, men det är rätt så tidskrävande så jag har inga ambitioner att det ska komma ut så mycket av det... Mvh Moderntimes99 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted May 14, 2006 Share Posted May 14, 2006 5 är lite för få för att arrangera en träff. Hur många känner till/kommer till Retro Gathering, nu när det faktiskt ska arrangeras en träff i alla fall? Jag antar att frax har PM:at alla som skrivit i den här tråden åtminstone? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Han Posted May 15, 2006 Share Posted May 15, 2006 5 är lite för få för att arrangera en träff. Hur många känner till/kommer till Retro Gathering, nu när det faktiskt ska arrangeras en träff i alla fall? Jag antar att frax har PM:at alla som skrivit i den här tråden åtminstone? Kul med Retro initiativet! Tyvärr ska jag jobba precis den helgen, så jag dyker inte upp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commodorianen Posted June 11, 2006 Share Posted June 11, 2006 Jag har satt upp ett C64-forum på skandinaviska som har blivit rätt populärt. Där finns det bl.a. en sektion kallad "Andra gamla datorer och spelkonsoller" där det finns några Atari-diskussioner. Jag tänkte att det kanske kunde vara intressant att nämna att forumet finns här eftersom det finns en del Atari-användare som också har haft VIC-20/C64/C128 vilket man kan märka både av vad som skrivits i denna tråd och på mitt forum. Tråkigt nog har jag inte själv haft någon Atari . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan_L Posted July 9, 2007 Share Posted July 9, 2007 Och nu finns det en till svensk här Jag är mest intressserad av Atari ST och möjligen ataris arkadspel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
liquid_sky Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 Trevligt att råkas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e5frog Posted August 15, 2007 Share Posted August 15, 2007 Jag har ju hållit till här ett tag också - mest System Fairchild relaterade saker då förstås. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ganheden Posted October 19, 2007 Share Posted October 19, 2007 Varför bara posta på VintageGames när man kan posta här också ... lite som att ha en filial abroad! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 Själv loggar jag numera knappt in här en gång i halvåret. Jag var aktiv på fler forum förr, men har fokuserat mitt blajande till några få ställen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mibe Posted October 4, 2008 Share Posted October 4, 2008 En till... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e5frog Posted October 4, 2008 Share Posted October 4, 2008 Nä men välkommen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mibe Posted October 5, 2008 Share Posted October 5, 2008 Har ju lurkat i några år, men tyvärr så är man ju inne alltför sällan på forumet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pis Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 Jahaja. Det känns rätt skumt att jag lyckats missa den här tråden. Är det någon av er som är kvar här? Jag representerade sverige i vinter-os på atari-2600 här för några månader sedan och försökte då skrapa ihop fyra lagmedlemmar. Vi blev två, jag och en amerkikan vars mamma var svenskättling (vi vann). 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts